Dagen van de Democratie

19 maart 2018

Op vrijdag 16 en zaterdag 17 maart zijn de dagen van de democratie gehouden in en rond het gemeentehuis. Op vrijdag was er in  de middag een jongerendebat. De jeugd liet zich niet onbetuigd en heeft de nieuwe raadsleden de nodige wensen en tips meegegeven.

Vrijdagavond stond in het teken van het grote verkiezingsdebat. In een bomvolle raadszaal kwamen alle lijsttrekkers aan bod om hun standpunten naar voren te brengen, toe te lichten en met elkaar in debat te gaan. Onze lijsttrekker Derya Yildiz-Karso hield zich hierbij uitstekend staande.

Zaterdag was er de verkiezingsmarkt op het winkelcentrum. Met een gevoelstemperatuur van min 10 graden waande menigeen zich in Syberië. Door deze omstandigheden viel de publieke belangstelling wat tegen. Toch konden we een aantal mensen te woord staan die hun keus nog niet definitief hadden bepaald en waarvan we hopen dat  ze uiteindelijk voor de PvdA zullen kiezen.