Papendrechtse jeugd sporten met korting ?

13 maart 2018

Geef Papendrechtse jongeren korting bij sporten of fitnessen

Je ziet het tegenwoordig overal. Scholieren die steeds meer en langer achter een scherm zitten
In toenemende mate verslaafd aan tablet, gamen, smartphone en social media.

De PvdA Papendrecht wil dat, naast voorlichting op scholen over gezonde voeding en leefstijl, de gemeente initiatieven neemt om jongeren te stimuleren meer te bewegen. In het bijzonder willen we maatregelen die gericht zijn op de jeugd van 12-17 jaar.   Eenmaal op het voorgezet onderwijs is er verminderde interesse voor het sporten.

Recent publiceerde het CBS nieuwe gegevens over een alarmerende toename van schermgebruik door jongeren. Onderzoekers pleiten al jaren voor verandering, want de gevaren worden onderschat. Het zou goed zijn dat jongeren zich meer bewust worden van hun schermtijd.

De PvdA stelt voor om alle leerlingen in het voortgezet onderwijs korting te geven op het lidmaatschap bij de Papendrechtse sportclubs of fitness. Jong geleerd is oud gedaan!

Meer bewegen is goed voor het lichaam en de geest. En dat kan weer zorgen voor betere gezondheid, leefstijl en schoolprestaties. Een aanvullend voordeel is dat onze sportclubs in Papendrecht het ledenbestand zien groeien!

We moeten onze jongeren niet alleen koesteren, maar ook goed voor hen zorgen.